چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

- بصورت روزانه و زیاد از ریمل استفاده نکنید.

- بعد از استفاده از ریمل با یک برس خشک ریمل مژه های خود را از هم جدا نمائید.

- بهتر است هر شب قبل از رفتن به رختخواب کمی روغن زیتون و یا روغن کرچک به مژه های خود بزنید تا آنها را تقویت کنید. بهتر است اینکار توسط یک برس خشک ریمل انجام گردد.

- پیشنهاد می شود گاهی اوقات از سرمه برای کشیدن خظ چشم استفاده کنید تا بدین ترتیب مژه ها تقویت شده و مژه های جدید بتوانند جوانه بزنند.همچنین سرمه به رشد مژه های کوتاه نیز کمک فراوانی خواهد کرد و چشمان شما را از هرگونه آلودگی پاک می کند.

- در نهایت بهتر است برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها از مواد طبیعی نظیر روغن زیتون ، روغن بادام یا کرچک استفاده کرده و با زور ریمل را از مژه های خود جدا نکنید.

چرا که مژه ها بدین صورت کنده شده و آنهایی هم که نریزند دچار سستی شده و درآینده خواهند ریخت.

www.persianv.com/beauty

 

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 13:22 ] [ نرگس محمدامینی ]

انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد، باعث کوچک‌شدن دایره وسیع انواع آرایش‌ها می‌شود و چهره شما خاص، زیبا و بی‌نظیر جلوه می‌کند.

کسانی که رنگ چشمان‌شان قهوه‌ای است ( رنگ غالب چشم ایرانی‌ها همین رنگ است ) انتخاب سایه و رنگ پایه برای چهره‌شان، چندان سخت نیست؛ فقط کافی است مطلب زیر را بخوانید تا در جریان این امر قرار بگیرید.  
برای سایه چشم باید رنگی را انتخاب کنید که زیبایی چشم شما به تمامی جلوه‌گر شود؛ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی، آبی و طلایی و انواع کمرنگ و پر‌رنگ همه اینها از جمله رنگ‌هایی هستند که با قهوه‌ای چشمان‌تان تقابل ایجاد می‌کنند. ته‌رنگ سرد باعث ایجاد کنتراست با گرمی ته‌ رنگ چشم‌ها می‌شود و درخشش آنها را دو‌ چندان می‌کند.

برای آنکه آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر برسد، سایه چشم‌ها را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی چشمتان انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید نگاهی گرم و زنده داشته باشید، سایه‌ای با یک درجه تیره‌تر از رنگ چشم‌ها، کارساز خواهد بود.

برای خط چشم، رنگی را بردارید که با سایه چشم‌ها بیشترین هماهنگی را داشته باشد. تون‌های آبی یا گوجه‌ای، بهترین گزینه‌ها برای سایه‌های آبی و بنفش است.

یک خط چشم مشکی ( که به شکل سنت درآمده! ) باعث می‌شود چشم‌ها حالتی دراماتیک به خود بگیرند و چشمان قهوه‌ای شما بیشتر بدرخشند.

استفاده از ریمل سیاه نیز به باز‌شدن و درخشش چشم‌هایتان کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه ریمل برای بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها ساخته شده است، به عنوان یکی از ملزومات آرایش هر رنگ چشمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای چشم‌های قهوه‌ای، ریمل‌های مشکی باعث افزایش گرمی و شکوه سایه و رنگ چشم‌هایتان می‌شود.

بهتر است باقی آرایش‌تان در حد جزئی باشد تا فقط چشم‌هایتان جلب توجه کنند. اگر برای لب و گونه‌هایتان از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، چشم‌های شما کانون توجه خواهند بود و زیبایی و آراستگی چهره‌تان حفظ می‌شود.

نکته یک       :
برخی از ست‌های آرایشی، مخصوص چشم‌های قهوه‌ای طراحی شده‌اند و رنگ‌های پیشنهادی‌ای در آنها موجود است که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند و سرعت انجام کار را هم بالا می‌برد.

نکته دو         :
سایه‌ها و خط‌ چشم‌های براق و اکلیلی، درخشندگی چشم‌ها را بیشتر می‌کنند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند؛ ضمن اینکه چهره‌ای شیک و زیبا برایتان فراهم می‌سازند.

زن روز

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:آرایشی, ] [ 7:26 ] [ نرگس محمدامینی ]

1- برای زیبایی و ماندگاری هر چه بیشتر رژ لب ، قبل از زدن هرگونه رنگ روی لب ها مقداری کرم پودر و سپس پنکیک روی لب ها بمالید.هرچه پودر روی لب ها بیشتر باشد ماندگاری رژ لب روی آنها بیشتر خواهد بود.


2-
تا بحال به مژه های مانکن ها نگاه کرده اید؟برای داشتن مژه هایی به این حالت و استفاده نکردن از مژه های مصنوعی ، ابتدا یک بار مژه هایتان را از نقطه رویش مژه ها ریمل بزنید. سپس با یک فرمژه آن را حالت دهید. سعی کنید فرژه را زیاد فشار ندهید تا مژه ها حالت شکننده پیدا نکنند. سپس یکبار دیگر روی مژه ها را ریمل بزنید.


3-
مراقب باشید کرم پودری که برای صورت تان انتخاب می کنید تقریبا با پوست بدن و دستهایتان هماهنگی داشته باشد. تضاد رنگ بین صورت و بدن بسیار وحشتناک و زننده است.

تهیه وترجمه: گروه سبک زندگی پرشین وی/زینب اسحاقیان

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

 

[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:پوست مو, ] [ 18:13 ] [ نرگس محمدامینی ]

جوش‌شيرين از آن دسته موادي است كه از روزگارهاي‌ گذشته كاربرد‌هاي فراواني هم در آشپزي، هم به‌عنوان يك ماده درماني و حتي به‌عنوان يك ماده تميز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانيد جوش شيرين مي‌تواند يك زيبا‌كننده پوست و مو نيز باشد. در واقع جوش شيرين اين ماده همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و استفاده‌هاي فراواني دارد، از پخت نان و كيك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!

فقط كافي است كمي جوش‌شيرين در منزل داشته باشيد تا بتوانيد خيلي از محصولات زيبايي را به راحتي در منزل تهيه كنيد.


 
يك حمام آرام‌بخش زيبا كننده

براي داشتن اين حمام لطيف و آرام‌بخش، احتياج به 4 قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، حدود 6 قاشق غذاخوري عسل روان، 2 ليوان شير، 16 قاشق سوپ‌خوري نمك و 3 قاشق غذاخوري روغن بچه داريد.در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به‌خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد. براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هاي‌تان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرام‌بخش بگذاريد. اين حمام براي نرم و صاف كردن پوست مفيد است.


 
پاهاي‌تان را زيبا كنيد

اگر روي پاشنه‌پاهاي‌تان پينه بسته يا خيلي زبر و خشن شده است و اين وضعيت آزارتان مي‌دهد، جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد و سپس با اين مخلوط چسبي شكل زبري‌هاي پاشنه را نرم و صاف كنيد.

اگر هم پاهاي‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد و سپس پاها را حدود 10دقيقه در آن بگذاريد،  با اين كار خارش پاها آرام مي‌گيرد.

علاوه بر اين‌ها شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين خستگي ‌پاها را نيز از بين ببريد، كافي‌است 3‌قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك لگن آب گرم حل كنيد و سپس پاهاي خسته‌تان را درون آن بگذاريد تا حسابي خستگي از پاهاي‌تان بيرون رود.


 
خمير دندان سفيدكننده بسازيد

شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين يك خميردندان خانگي بسازيد. اول بايد 3 قسمت جوش‌شيرين را با يك قسمت نمك مخلوط كنيد بعد به آن 3 قاشق چاي‌خوري گليسيرين اضافه كنيد و براي خوشبو شدن نيز 10 تا 20 قطره از يك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچين يا...) به آن بيفزاييد. سپس به مقدار كافي آب به آن اضافه كنيد تا كاملا حالت خميري شكل پيدا كند. شما مي‌توانيد اين خمير دندان را در بطري كوچك نگهداري كنيد. از آن جا كه جوش شيرين يك سفيد‌كننده دندان طبيعي است اين خمير دندان حسابي دندان‌ها را سفيد مي‌كند و از پوسيدگي آن‌ها نيز جلوگيري مي‌كند، اگر هم فرصت نداريد مي‌توانيد براي سفيد‌تر شدن دندان‌هاي‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شيرين فرو بريد سپس با آن دندان‌هاي‌تان را مسواك بزيند. همچنين مي‌توانيد روي خميردندان اندكي جوش شيرين بپاشيد و سپس دندان‌ها را مسواك بزنيد. براي خوشبو كردن دهان نيز مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري جوش‌شيرين را در نصف ليوان جوش‌شيرين حل كنيد و در دهان غرغره كنيد، راه ديگر نيز اين است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شيرين فرو بريد و سپس آن را بجويد.


 
براي نرم كردن آرنج

بعضي اوقات پوست آرنج يا زانو به دلايل مختلف زمخت و زبر مي‌شود و اين حالت به‌خصوص براي خانم‌ها بسيار آزاردهنده است اما يك راه‌حل آسان و كم خرج براي اين حالت وجود دارد. شما بايد اول مقداري جوش‌شيرين را با مقدار خيلي كمي آب مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي شكل پيدا كند، حالا اين مخلوط چسبي را به زانو يا آرنج بماليد تا پوست زبر و خشن نرم شود.


 
براي درمان آكنه

براي درمان بيماري‌هاي شايع پوستي مثل آكنه، مصرف موضعي جوش‌شيرين مي‌تواند موثر باشد. جوش شيرين سلول‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد و اسيدمازاد در بدن را خنثي مي‌كند و به‌ويژه براي درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستي به‌وجود مي‌آيد مفيد است.

 كمي جوش شيرين مخلوط شده با آب را روي آكنه بماليد تا پوست مرده از بين برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شيرين با خنثي كردن اسيد در بدن مانع عفونت‌هاي باكتريايي در پياز مو مي‌شود و در نتيجه از بروز آكنه پيش‌گيري مي‌كند.


  
ژل اصلاح براي آقايان

بعضي از آقايان به دليل پوست حساسي كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌هاي پوستي مي‌شوند اما يك راه‌حل خوب براي اين افراد اين است، يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك فنجان آب حل كنند و از اين محلول براي التيام پوست بعد از اصلاح يا حتي قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش مي‌شويد، مي‌توانيد يك پارچه مرطوب نخي را به كمي جوش‌شيرين آغشته كنيد و روي محل سوزش بگذاريد.


 
معجزه جوش‌شيرين براي موها

اگر در تميزي موهاي‌تان وسواس داريد: يك قاشق چاي‌خوري جوش شيرين را به بطري شامپوي‌تان اضافه كنيد و طبق معمول موهاي‌تان را شامپو كنيد و سپس با آب، اين تركيب جوش شيرين و شامپو را بشوييد. اين كار تمام آلودگي‌ها و مواد حالت‌دهنده‌اي را كه روي موهاي شما وجود دارد به‌خوبي پاك مي‌كند و حالت‌پذيري موها را بهبود مي‌بخشد.

اگر خيلي عجله داريد: اگر موهاي خيلي چربي داريد و به‌دليلي فرصت شست‌وشوي آن‌ها را نداريد و خيلي عجله داريد، مي‌توانيد از جوش شيرين به‌عنوان شامپوي خشك استفاده كنيد به اين طريق كه مقداري از آن را روي موها بپاشيد و سپس موها را شانه كنيد و سپس با يك سشوار موها را پف دهيد.

اگر عادت داريد مرتب به استخر برويد: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ مي‌كند. براي شست‌وشوي كلر از روي موها، نصف قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در كمتر از نصف ليتر آب حل كنيد و موهاي‌تان را با آن آبكشي كنيد.

براي تميزي شانه و برس‌ها: معمولا اسپري‌ها يا روغن‌هاي مو روي شانه و برس‌ها مي‌نشينند و به مرور آن‌ها را آلوده مي‌كنند، براي پاك‌كردن اين مواد از روي شانه و برس‌ها در يك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوري جوش شيرين و 3 قاشق غذاخوري ماده ضدعفوني‌كننده اضافه شده خيس كنيد.

منبع:اینترنت

 

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 19:41 ] [ نرگس محمدامینی ]

ماسک ماست ، عسل و لیمو ترش
مواد لازم:

1 فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری لیموترش تازه

1 قاشق غذاخوری عسل

- همه مواد ذکر شده در بالا را با هم میکس کنید.

- ماست را با یک پنبه به صورت تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی پوست تان بماند.

- سپس با آب ولرم صورت تان را بشوئید.

این بهترین ماسک برای کسانی است که میخواهند پوستی لطیف و طبیعی داشته باشند.


www.persianv.com/beauty

 

[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:پوست ومو, ] [ 21:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

مو خوره و بدنبال ایجاد آسیب شدیدتر، ریزش مو، از بیشترین دلایل مراجعه بیماران زن و مرد به پزشکان است. بنابراین بهتر است علل آسیب دیدگی مو را بهتر بشناسیم تا بتوانیم از ایجاد آن پیشگیری کنیم.
تعدادی از خصوصیاتی که درباره موهای خشک گفته شد در مورد موهای آسیب دیده نیز صادق است و در واقع تا حدودی وجوه مشترک دارند اما منظور ما در اینجا موهایی است که دچار آسیب های شدیدتری شده اند. اگر یکی از این موها را در زیر میکروسکوپ نگاه کنید می بینید که جدار آن دارای خلل و فرج زیادی می باشد و سلول های سطحی که باید حالتی شبیه آجرهای روی شیروانی داشته باشند دارای نامنظمی شدید شده اند و در برخی از قسمت ها دچار شکستگی گردیده اند.
بنابراین علت آسیب دیدگی موها رفتاری است که ما با آن ها انجام می دهیم و مهم ترین علت آن است که ما موهای خود را نمی پذیریم و سعی در تغییر شکل و حالت آن ها می کنیم.

مهمترین علل آسیب دیدگی موها عبارتند از:
برس زدن بیش از حد و غلط:
برس زدن در حد معمول اشکالی ندارد و جهت زدودن آلودگی و گرد و غبار و همچنین پخش کردن چربی پوست در تمام سطح موها و نیز ایجاد ظاهری آراسته مفید است اما در صورتی که بیش از حد برس زده شود و یا موهایی را که داخل هم فرو رفته اند به شدت به وسیله برس جدا کنید و یا این که موها را بر خلاف جهت بوسیله یک برس نوک تیز شانه بزنید همگی این موارد باعث آسیب دیدگی موها می شود.
تحت کشش قرار دادن موها :
بدین صورت که موها را محکم ببندید مثل مدل دم اسبی و یا مدل گوجه ای و یا اینکه آن ها را در حال کشش ببافید . این کار علاوه بر آسیب رساندن به ساقه ی مو می تواند باعث ریزش مو از ریشه ی آن شود که در صورت تکرار به طاسی دایمی آن ناحیه منجر می گردد.
فر زدن موهای صاف و یا صاف کردن موهای فر :
این کار باعث شکستن پیوندهای گوگردی موها می شود و در نتیجه موها قدرت خود را از دست می دهند و به راحتی می شکنند. پس از انجام این کار قدرت موها قابل برگشت نیست و
آسیب وارد شده به آن قسمت از ساقه ی مو دائمی خواهد بود.
بی رنگ کردن مو و استفاده از رنگ های دایمی مو :
برای این که بتوان مو ها را بی رنگ ( دکلره ) کرد و یا رنگ جدیدی در آن به وجود آورد باید به جدار مو نفوذ کنند و عمل خود را انجام دهند. این کار معمولا با استفاده ار مواد مخربی نظیر
آب اکسیژینه صورت می گیرد بنابراین پس از رنگ کردن دایمی موها نباید توقع داشته باشیم که موها حالت و قوام قبلی را داشته باشند . چنین موهایی سست و شکننده می شوند و درخشش خود را از دست می دهند و الکتریسیته ی ساکن باعث حالت نگرفتن آنها می شود . در صورتی که چند عمل مختلف مثل دکلره کردن ، رنگ کردن و فر زدن با هم انجام شود مسلما این آسیب ها بسیار شدیدتر خواهد بود.
استفاده ی بیش از حد از وسایل گرمازا مثل سشوار و یا بیگودی های داغ :
برای خشک شدن موها بهترین راه ، آن است که آن را به تدریج با یک حوله خشک کنیم و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن مو و یا حالت دادن آن می تواند باعث آسیب رسیدن به موها شود و در صورت استفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله ی دور به کار بریم.
عوامل محیطی بخصوص نور آفتاب :
یکی از مهم ترین علل فرسودگی موها تماس طولانی مدت با نور خورشید است . تابش اشعه خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در ساقه ی مو می شود که شبکه ی پروتئینی را تغییر داده ، باعث خراب تر شدن موها می گردند. برای جلوگیری از این مساله باید هنگام کاردر زیر آفتاب از کلاه استفاده شود . همچنین فراورده های ضد آفتاب مخصوص مو نیز وجود دارد که استفاده از آن توصیه می شود.
شنا کردن در آب های استخر که حاوی کلر زیادی هستند نیز می تواند به موها آسیب برساند و آن ها را خشک و زبر نماید.
عادت به بازی کردن با موها :
این مساله یک وضعیت روانی خاص است که در بعضی موارد منجر به طاسی یک قسمت از سر
می گردد و علامت شناسایی آن هم ، شکستن موها در اندازه های مختلف است که به دلیل بازی کردن و کندن مکرر موها می باشد. درمان این حالت به خصوص در افراد بزرگسال و خانم های جوان مشکل است و نیاز به مشاوره با روانپزشک دارد.
وقتی که مویی آسیب دید و جدار آن شکست ، دیگر نمی شود آن را ترمیم کرد . به عبارت دیگر نمی توان شکستگی های ایجاد شده را به هم چسبانید بنابراین باید با آن ساخت و به ملایمت رفتار کرد تا آسیب شدیدتر نشود و به طور کامل کنده نشود و باید صبر کرد تا مموهای جدید در آید و جانشین مو های آسیب دیده شود.
پس تنها راه آن است نگذاریم موها خراب شوند و گرنه در صورت خراب شدن باید منتظر باشیم تا موهای جدید رشد کرده جای آن ها را بگیرند . بنابراین هدف ما در برخورد با موهای اسیب دیده آن است که اولا نگذاریم آسیب دیدگی ، بیشتر از این شود و ثانیا همین موها را به بهترین نحو نگه داریم تا دچار ریزش نشوند.
برای این کار در ابتدا باید علل آسیب دیدگی موها را برطرف نمود . از شامپوهای ملایم جهت شست شوی موها استفاده کرد ، دفعات شست و شو را تا حد امکان کاهش داد پس از شامپو زدن از مواد نرم کننده ی مو استفاده کرد و به طور معمولی از لوسیون ها و روغن های چرب کننده ی مو استفاده نمود . برای این کار بهترین مواد نرم کننده ،آن هایی هستند که حاوی پروتئین های تجزیه شده یعنی اسید های آمینه می باشند . برای خشک کردن این گونه مو ها نباید از سشوار استفاده کرد مگر اینکه با درجه کم و فاصله ی زیاد این کار انجام شود. موی آسیب دیده را نباید ماساژ داد و یا زیاد برس کشید . برای شانه کردن آن ها نباید از شانه های پلاستیکی که دارای جدار برنده هستند و یا از برس های فلزی نوک تیز که باعث خراش موها می شوند استفاده کرد . موها را نباید در حالی که خیس هستند شانه زد . باید از بستن موها و یا بافتن آن ها در حالی که محکم کشیده شده اند خوداری کرد.
موخوره
موخوره یعنی دو یا چند شاخه شدن انتهای موها . این وضعیت که بسیار هم شایع می باشد بیشتر در خانم هایی که مو های بلند دارند . ایجاد می شود. موخوره در واقع نوعی شکستگی ساقه ی مو است که در اثر دستکاری زیاد موها ایجاد می شود.از علل مهم موخوره برس یا شانه کشیدن شدید و محکم موهایی که در هم فرو رفته اند می باشد که حتما باید از این کار اجتناب کرد.
مو خوره وقتی که ایجاد شد چاره ای برای ترمیم دوباره ی آن وجود ندارد . در واقع نوک موها را که چند رشته شده است نمی توان مجددا به هم چسباند . هر چند برخی از حالت دهنده های حاوی پروتئین های هیدرولیزه ممکن است به طور موقت تا حدودی آن را ترمیم کند اما پس از گذشت چند ساعت و یا بعداز شستن موها دوباره اثر آن ها بر طرف می شود. بنابراین تنها راه درمان موخوره آن است که موها را از بالای قسمتی که دچار موخوره شده است کوتاه کنیم. این کار باعث می شود که شکاف ایجاد شده در نوک مو به سمت ریشه مو حرکت نکند و از بدتر شدن وضعیت پیشگیری می کند. از سوی دیگر بلند بودن موها در ایجاد مو خوره نقش دارد و بنابراین افرادی که زیاد دچار موخوره می شوند بهتر است موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنند.  

منبع: اینترنت

[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 13:49 ] [ نرگس محمدامینی ]

به گزارش پرشین وی چه کسی نمی‌خواهد برای همیشه زیبا بماند؟ متأسفانه آنچنان که به نظر می‌رسد ساده نیست ولی در اینجا ما به نه نکته بسیار مهم اشاره می‌کنیم که رعایت آن‌ها به شما کمک می‌کند که همیشه زیبا باقی بمانید:

 1. خواب کافی داشته باشید تا زیبا باشید.

خواب ذهن و بدن را آرامش می‌دهد و استرس را دور می‌کند، در نتیجه وقتی صبح از خواب بلند می‌شوید احساس شادابی می‌کنید. روزانه 6 تا 8 ساعت خواب کافی داشته باشید.

 2. آب بنوشید.

 بدن انسان حاوی 70% آب است، وقتی آب کم بنوشید سلول‌های پوست دچار کم آبی می‌شوند ، آب به پوست رطوبت می‌دهد و آن را سالم و درخشان می‌کند. روزانه 10 تا 12 لیوان آب بنوشید.

 3. از آفتاب دور بمانید.

 در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید. اشعه‌های مضر خورشید نه تنها پوست را تیره می‌کند بلکه موجب پیری زودرس، چروک، لک‌های تیره و دیگر مشکلات پوستی می‌شود.از ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید.

4. از ضد آفتاب حتی در زمستان و روزهای ابری استفاده کنید.

 برخی فکر می‌کنند فقط باید وقتی از ضد آفتاب استفاده کنند که می‌خواهند به طور طولانی زیر آفتاب باشند ولی در واقع اشعه‌های خورشید از میان ابرها می گزرد و به طور مستقیم بر پوست تأثیر می‌گزارد.

 5. مراقب رژیم غذایی خود باشید.

 هر چه شما می‌خورید بر پوست و موی شما تأثیر می‌گزارد و این تأثیر بیشتر از آن چیزی است که حتی تصورش را بتوانید بکنید. از غذاهای سنگین و چرب به پرهیزید و بیشتر سبزیجات تازه ، ماهی‌ها و گوشت بدون چربی و غذاهایی با فیبر بالا استفاده کنید.

6. پوست خود را مرطوب کنیدحتی اگر دارای پوست چرب هستید.

مرطوب کننده پوست را مرطوب و درخشان نگه می‌دارد. می‌توانید از مرطوب کننده‌های فاقد چربی استفاده کنید.

 7. مراقب موهای خود باشید.

 موی کوتاه یا بلند فرقی ندارد، آن مدلی را انتخاب کنید که بیشتر برازنده شما است. از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید و از رنگ موهای مضر به پرهیزید.

 8. از درون زیبا باشید.

 زیبایی باید درونی هم باشد ، برای دیگران بدخواهی نکنید در عوض روی خود و زندگی خودتان متمرکز شوید. وقتی شما شروع به مثبت اندیشی کنید بر زیبایی خود تأثیر می‌گزارید.

9. از استرس خود را دور نگه دارید.

 فرد خوشحال همیشه به نظر زیباتر از شخص غمگین می رسد. دلایل زیادی برای لبخند زدن و شاد بودن وجود دارد، پس سعی کنید استرس و افکار منفی را از زندگی خود بیرون بریزید.

تهیه و ترجمه: طیبه نصرت/ گروه سبک زندگی پرشین وی

بخش اختصاصی پرشین وی

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

                                                                                   

 

[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 13:42 ] [ نرگس محمدامینی ]

به گزارش سیمرغ ، خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين 14 درصد از نياز كلسيم خانم‌ها شده و اگر آنه عادت به بلند كردن ناخن‌هايشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هايشان محكم‌تر شده و ترک و شكنندگي بر روي اين عضو كه جزئي از زيبايي انگشتان است ديده نمي‌‌شود.

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوري آن رساندن 5 ميلي‌گرم روي را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان مي‌كند. شايد بدانيد كه كمبود روي چه اثراتي بر زيبايي دارد آكنه را كمتر مي‌كند و از نازك شدن موها جلوگيري مي‌كند و مانع ريزش موها خصوصا در خانم‌ها مي‌شود و در ضمن به دليل توام شدن اين ماده مغذي با ويتامين E اين اثرات صد چندان شده و مي‌توان از خواص ضدچروك و سفيدكنندگي (ضدلك) اين ويتامين استفاده كرد. حتما مي‌دانيد كه كنجد چربي بسياري دارد اما اين چربي از نوع گياهي و چند باندي است. اين روغن داراي اسيدهاي چرب ضروري است كه در ساختمان پوست به عنوان يك جز اصلي محسوب مي‌شوند و در صورتي كه كمبودي از اين مواد مغذي ايجاد نشود پوست كاملا يكنواخت و نرم و لطيف به نظر مي‌رسد و جالب است بدانيد كه وجود همين چربي‌هاست كه اگر با يك منبع پروتئيني دريافت شود (كنجد به همراه چربي پروتئين قابل توجهي دارد) به ترميم موهاي آسيب ديده پرداخته و از خشكي بیش از حد اين عضو نيز جلوگيري مي‌كند و موجب راحتي افرادي مي‌شود كه سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهاي خشكشان مي‌هراسند. امروزه از روغن كنجد سياه در تهيه انواع فراوده‌هاي آرايشي و بهداشتي خصوصا محصولاتي كه براي رفع انواع خشكي‌ها تجويز مي‌شوند استفاده مي‌شود.

معمولا در تركيب انواع كرم‌ها و ماسك‌ها و شامپو‌هاي ترميمي از اين روغن استفاده شده تا خاصيت درماني آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسكي كه با روغن كنجد تهيه مي‌شود و براي تقويت موهاي خشك و آسيب‌پذير توصيه مي‌شود آشنا مي‌كنيم. قبل از هر چيز بايد بگوييم كه شما مي‌توانيد از اين ماسك بسته به موهايتان هفته‌اي 1تا2 بار بعداز شستشوي آنها در حمام استفاده كنيد.

مواردي كه در تهيه اين ماسك استفاده مي‌شوند: شامل: روغن كنجد 2 قاشق غذاخوري زرده تخم‌مرغ 1 عدد شير 2 قاشق مربا خوري آرد جوانه گندم 2 قاشق غذا خوري ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوي موها در حمام اين ماسك را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهيد.

هر قدر ماساژ بيشتر باشد مواد آسانتر نفوذ مي‌كنند. سپس با گذشت 10 دقيقه آنها را با آب ولرم آبكشي نماييد. در ضمن اگر مي‌خواهيد مقدار زيادي از كنجد خام را به مدتي بيش از يك سال نگهداري كنيد بايد آن‌را در داخل ظرف شيشه‌اي خشك و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ذخیره نماييد. هميشه به خاطر داشته باشيد كه در تكرار هر توصيه و عادتي زياده‌روي نكنيد حتي اگر اين توصيه از سوي متخصصين مهم تلقي شود.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

                                                                 
                  

 

[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:\, ] [ 12:37 ] [ نرگس محمدامینی ]

استفاده از هرگونه وسایل آرایش نیازمند یک دست ماهر است تا آن را به بهترین نحو انجام دهد. اما اگر اشتباه کنید می‌تواند از شما دلقکی بسازد که از سیرک فرار کرده‌اید! ولی نگران نباشید ، قابل درک است که همه ماهر نیستند در اینجا نکاتی را درباره استفاده از ریمل آورده‌ایم که می‌تواند کمک خوبی کند و نتیجه آن چشمانی بدون اشک سیاه باشد:

 1. هرگز از ریمل به عنوان اولین ابزار آرایشی خود استفاده نکنید. بهتر است از ریمل در آخر آرایش استفاده شود. الزامی نیست ولی توصیه می‌شود که با استفاده از فر مژه استفاده کنید تا شکل مژه‌های خود را مشخص کنید.

 2. مطمئن شوید که ماده ریمل اضافی روی برس آن وجود ندارد چرا که موجب لک و قطره بر روی مژه می‌شود . ماده ریمل تنها باید تا حدی روی برس باشد که آن را مرطوب کند.

 3. از مژه‌های بالا شروع کنید ، قلم را از انتهای داخلی به سمت لبه‌های بیرونی مژه‌ها بکشید. در حالی که این کار را می‌کنید سعی کنید با حرکات دورانی مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید. این کار باید با حوصله و دستان استوار انجام شود. در حین کار سعی کنید به پایین نگاه کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاید. این کار را دو الی سه دفعه تکرار کنید تا مژه‌ها شکل مطلوب را به خود بگیرند.

 4. شما همچنین می‌توانید از شانه مژه به شکل مشابهی استفاده کنید تا زمانی که ریمل هنوز خشک نشده مژه‌ها به هم نچسبند. همچنین این کار باعث می‌شود تا مژه‌ها بلندتر دیده شوند و برای مدت طولانی‌تری به همان شکل بمانند.

 5. اکنون برای مژه‌های پایین ، قلم ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و از ریشه‌های داخلی به سمت لبه‌های خارجی بکشید. قلم را فشار ندهید چرا که باعث لک شدن پوست می‌شود. این کار نیاز به حوصله دارد ولی چند دقیقه تمرکز شما را از اشتباه نجات می‌دهد.

علاوه براین اگر شما می‌خواهید مژه‌های برجسته‌تری داشته باشید می‌توانید بعد از خشک شدن ریمل به لبه‌های بیرونی کمی بیشتر ریمل بزنید. از همین چند قانون ساده استفاده کنید تا مژه‌های بلند و زیبا بدون نگرانی از چیز دیگر داشته باشید.

 تهیه و ترجمه: طیبه نصرت/ گروه سبک زندگی پرشین وی اختصاصی پرشین وی

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

 

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 9:10 ] [ نرگس محمدامینی ]

مو خوره و بدنبال ایجاد آسیب شدیدتر، ریزش مو، از بیشترین دلایل مراجعه بیماران زن و مرد به پزشکان است. بنابراین بهتر است علل آسیب دیدگی مو را بهتر بشناسیم تا بتوانیم از ایجاد آن پیشگیری کنیم.
تعدادی از خصوصیاتی که درباره موهای خشک گفته شد در مورد موهای آسیب دیده نیز صادق است و در واقع تا حدودی وجوه مشترک دارند اما منظور ما در اینجا موهایی است که دچار آسیب های شدیدتری شده اند. اگر یکی از این موها را در زیر میکروسکوپ نگاه کنید می بینید که جدار آن دارای خلل و فرج زیادی می باشد و سلول های سطحی که باید حالتی شبیه آجرهای روی شیروانی داشته باشند دارای نامنظمی شدید شده اند و در برخی از قسمت ها دچار شکستگی گردیده اند.
بنابراین علت آسیب دیدگی موها رفتاری است که ما با آن ها انجام می دهیم و مهم ترین علت آن است که ما موهای خود را نمی پذیریم و سعی در تغییر شکل و حالت آن ها می کنیم.

                                                             

                                                                                                                      


ادامه مطلب
[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 19:23 ] [ نرگس محمدامینی ]

برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه و رشد آن از روش درستی برای شامپو زدن به موهای خود استفاده كنید. از دستورات زیر پیروی كنید.    
۱) قبل از اینكه زیر دوش بروید موهای خود را با یك برس كه دندانه های نرمی دارد از ریشه تا نوك به آرامی برس بزنید، این عمل گردش خون در زیر پوست سر را تحریك می كند و از جمع شدن شوره ها بر روی پوست سر جلوگیری می كند.    
۲) موهای خود را با آب ولرم مرطوب كنید و شامپو را روی موهای خود بریزید و از پشت گردن تا ریشه و نوك موها به آرامی شامپو را روی موها ماساژ دهید.         
۳) حداقل سه مرتبه كل پوست سر خود را با شامپور ماساژ دهید تا مواد مغذی به پیاز مو برسد.   
۴) پس از شامپو زدن به موها، نوبت به نرم كننده می رسد، چنانچه زیر دوش نیستید، مقداری نرم كننده به موهای خود بمالید و با حوله مرطوبی موهای خود را بپوشانید و آن را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به همان حالت باقی بگذارید. بخار حمام و رطوبت حوله باعث می شود تا نرم كننده بهتر توسط هر تار مو جذب شود.  
۵) موهای خود را با آب خنك بشویید زیرا آب خنك به سفت تر شدن پوست سر و محكم شدن تارهای مو كمك می كند، علاوه بر این باعث كاهش ریزش مو و درخشندگی و زیبایی بیشتر مو می شود.

 

                                                                    

منبع :http://www.hamparvaz.com

 

 

[ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 19:19 ] [ نرگس محمدامینی ]

همه ما می دانیم که دوش گرفتن با آب داغ روغن های طبیعی پوست مان را از بین می برد. کرم های صورت و لوسیون های بدن بهترین گزینه برای جلوگیری از خشکی پوست بعد از حمام است.اما تا زمانیکه بدانید چگونه باید از آنها استفاده کنید.

به گزارش پرشین وی ، دقت داشته باشید که لوسیون بدن را تا 10 دقیقه بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید حتما روی پوست تان بزنید. اگر بیشتر از این صبر کنید پوست آب از دست داده و به خشکی دچار می شود.

لوسیونی برای بدن تان انتخاب کنید که زیاد چرب نباشد تنها بدن تان را مرطوب کند و کمی روغن مورد نیاز را به آن برساند. لوسیون های بسیار چرب باعث ایجاد باکتری می شود.

منبع :اینترنت                                              

                                                             

 

[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:آرایش, ] [ 8:16 ] [ نرگس محمدامینی ]

ما همیشه ممکن است از بوی بدن ناراحت شویم اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌ایم که آیا موهایمان بوی خوبی می‌دهد یا نه؟ حقیقت این است که حتی بوی بد موها هم می‌تواند آزاردهنده باشد. اگرمی خواهید موهای خوشبو داشته باشید باید تلاش بیشتری به خرج دهید البته وقتی نتیجه را ببینید سختی آن را از یاد می‌برید:

 • اولین کار این است که باید موهایتان را به طور مرتب بشورید . موی چرب و کثیف بوی بهتری از آن چیزی که هست نمی‌گیرد. بیشتر افراد نیم دانند چطور موهای خود را بشورند.شما باید اول از ریشه‌ها شروع کنید و کم کم به نوک مو برسید.

 • اگر موهای بسیار ضخیمی دارید و یا مستعد بو گرفتن موی سر هستید پس لازم است هر روز یا دست کم یک روز در میان موی خود را بشورید. از شامپو ملایم و حالت دهنده قوی استفاده کنید. حالت دهنده مو ترجیحاً باید داری بوی عطر غلیظی داشته باشد. رایحه‌های میوه‌ای ماندگاری طولانی‌تری دارند.

 • اگر شستشوی مرتب مو شما را از شر بوی ناخوش مو خلاص نکرد پس باید دنبال روش‌های دیگر باشید و کف سر خود را روغن‌های خوشبو مثل یاس و رز بزنید. کل کف سر را روغن بزنید و تا شب نگه دارید.

 • صبح که شد از یک شامپوی ملایم برای شستن مو استفاده کنید. شامپویی که استفاده می‌کنید نباید خودش بویی داشته باشد وگرنه تأثیر آن روغن بی فایده خواهد شد. می‌توانید از شامپو بچه استفاده کنید.

 • اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید و بوی موها به دلیل عرق کردن از گرما است ، در این صورت از روغن‌های خنک استفاده کنید که بوی خوبی به مو بدهند. روغن‌های گیاهی حاوی حنا، انگور فرنگی هندی(amla)،جینسینگ هندی (ashwagandha) مناسب است. این مواد سر را خنک و آرام می‌کند و تا حد زیادی عرق را کنترل می‌کنند.

 • اگر مشکل شما خیلی شدید است و وقت کافی برای امتحان کردن این روش‌های گیاهی ندارید پس معطر کردن مو یک راهکار برای شما خواهد بود. بهتر است که از مواد شیمیایی بر روی مو استفاده نکنید و اگر ناچار شدید حتماً از محصولات مناسب و مطمئن استفاده کنید.

               

 

                        : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 8:4 ] [ نرگس محمدامینی ]

خیلی از زنان، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند، زمانی که مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد.

تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید، بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده اند. کم شدن مو در زنان به دلایل متفاوتی اتفاق می افتد،
ولی بحث جدی در این رابطه صورت نگرفته است، در حالی که در بسیاری از موارد، دلایل ریزش مو قابل تشخیص و درمان است. بنابراین اجازه دهید ابتدا بعضی از عوامل رایج که باعث ریزش مو می شود را بیان کنیم.

 1- کمبود آهن

فقر آهن (در صورت داشتن یا نداشتن کم خونی) می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از این که خودسرانه از قرص های آهن استفاده کنید، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا در صورت تشخیص نیاز، توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید، زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

 2- اختلالات غده تیروئید

در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید، ریزش مو اتفاق می افتد.

 3- کاهش مقدار هورمون استروژن

خیلی از زنان، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند، زمانی که مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی، برای مثال استفاده از داروهای ضدحاملگی نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.
بهترین کار برای کسی که ریزش مو دارد، این است که دلیل اصلی را شناسایی و درمان کند و بهترین کار برای تشخیص، انجام تست خون است تا از این طریق میزان آهن، هورمون های تیروئید و وضعیت استروژن خون مشخص شود

4- تغییرات هورمونی بعد از حاملگی

مادرانی که تازه کودکان خود را به دنیا آورده اند، تا 6 ماه بعد از زایمان ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار طبیعی است. در حقیقت چیزی که به نظر ریزش موی شدید می آید، در واقع تنظیم چرخه رشد طبیعی مو است (نسبت به زمان حاملگی که در اثر میزان زیاد هورمون، ریزش مو از حد طبیعی کمتر می شود).

 telogen efflovium-5 -(تلوژن افلوویم)

این یک اصطلاح برای بیان ریزش مو به صورت موقت و ناگهانی است که در اثر استرس یا جراحی اتفاق می افتد و به طور عمومی تا دو ماه بعد از بیماری ادامه دارد. این اصطلاح همچنین برای بیان ریزش ناگهانی مو که در نتیجه یکی از علل بالا اتفاق می افتد، مانند تغییرات هورمونی بعد از زایمان نیز صدق می کند.

 6- داروها

خیلی از داروها منجر به ریزش مو می شوند. بنابراین اگر این مسئله برای شما نگران کننده است، بهتر است با پزشک خود در مورد مصرف داروهای جایگزین مشورت کنید. مقدار زیاد ویتامین آ یا سلنیوم باعث ریزش مو می شود.

 7- سیگار

مطالعات متعدد اخیر که در مورد علت ریزش مو در مردان صورت گرفته نشان می دهد که مصرف دخانیات نیز باعث افزایش ریزش مو می شود، اما مشخص نیست که در زنان نیز چنین تاثیری داشته باشد.


 
اما به طور کلی مصرف سیگار بنابه دلایل بسیار مضر است. بنابراین فرق نمی کند که آیا ریزش مو نیز در بین این دلایل باشد یا نه.

 درمان ریزش مو

بهترین کار برای کسی که ریزش مو دارد، این است که دلیل اصلی را شناسایی و درمان کند و بهترین کار برای تشخیص، انجام تست خون است تا از این طریق میزان آهن، هورمون های تیروئید و وضعیت استروژن خون مشخص شود.

اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد، ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است، اما با این حال داروهایی و جود دارد که رشد دوباره مو را تحریک می کنند.

 * روگان(نام تجاری داروی ماینوکسیدل)

ماینوکسیدیل به صورت موضعی مصرف می شود، یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر، خون رسانی به پوست سر را افزایش می دهد.

در نتیجه فولیکول های مو، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کنند و فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کنند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

* پروپسیا(نام تجاری داروی فناستراید)

این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستوسترون به دهیدروتستوسترون می شود (دهیدروتستوسترون هورمونی است


که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و در نتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود). البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود، اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود.


البته همان طور که در مورد داروی اول بیان شد، زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند، نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسیده، لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

در مورد دو داروی ذکر شده لازم است به این نکته اشاره شود که مادامی که این دارو مصرف می شود، ریزش مو قابل درمان و کنترل است، ولی اگر درمان کنار گذاشته شود وضعیت به حالت قبل برمی گردد

ریزش مو با اثر انگشت ارتباط دارد

مطالعه ای نشان داد اثر انگشت شست دست راست و انگشت نشانه و انگشت کوچک دست چپ افراد مبتلا به ریزش مو منطقه ای در بیشتر افراد از یک نوع است.

هدف از این مطالعه بررسی وجود رابطه بین ریزش موی منطقه ای و نوع اثر انگشت در بیماران مبتلا در مقایسه با افراد سالم و بررسی استعداد ارثی ابتلای به این بیماری بود که توسط سعدالله شمس الدینی، متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان انجام شد.

تحلیل آماری مقایسه ای بین نتایج حاصل از مطالعه فوق نشان داد که بین نوع اثر انگشتان شست دست راست و انگشت نشانه و انگشت کوچک دست چپ افراد بیمار در مقایسه با افراد سالم اختلاف معنی داری وجود دارد. نتیجه نهایی این مطالعه نقش بیشتر وراثت در پیدایش ریزش موی منطقه ای را تایید می نماید.

ژن عامل طاسی در زنان

محققان دریافتند ارتباط قوی بین یک نسخه ژنی با ریزش مو به ویژه در زنان بالای 40 سال وجود دارد.

دانشمندان استرالیایی ادعا می‌کنند ژنی را کشف کرده‌اند که عامل طاسی در زنان است و با این کشف به شیوه‌ای موثر برای درمان ریزش مو در زنان دست خواهند یافت.

محققان دانشگاه ملبورن و بیمارستان سنت وینست در این کشور روی مولکول‌های وراثتی DNA حاصل از 500 زن که حداقل 50 درصد دچار ریزش مو شده بودند، مطالعه کردند.

مطالعات روی این زنان در مقایسه با گروهی که سالم بودند، نشان داد که زنان مبتلا به ریزش مو دارای نسخه تغییر یافته از ژن گیرنده بتا استروژن یا ESR2 هستند که به نظر می‌رسد پیازهای مو را نسبت به میزان استروژن بدن حسا‌س‌تر می‌کند.

منبع: تبیان

                                                                      

                                                   

 

[ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 9:56 ] [ نرگس محمدامینی ]

موز یکی از مفیدترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است. اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.
موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.    
قسمت داخل پوست را روی لکه های آکنه بمالید و طی چند روز نتیجه موثر آن را ببینید.
اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوست موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.
پوست موز، زگیل را در مدت کوتاهی از بین می برد. قبل از خواب، پوست موز را به زگیل بمالید.  
نقره، لوازم چرمی مانند کفش، کیف، مبل و ... را ابتدا با مالیدن پوست موز و سپس کشیدن پارچه خشک برق بیندازید.        
اگر پوست شما زخم شده است و به پماد ضدعفونی کننده دسترسی ندارید می توانید پوست موز را به زخم بمالید.

آفتاب

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

 

 

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:پ,ست و مو, ] [ 16:22 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

راز شماره 1 برای داشتن پوست روشن : حواستان به چیزی که میخورید باشد.

 برطبق گفته های دکتر هایدی والدورف که متخصص پوست است، بیشتر خوراکی های کاذب( مثل شکلات و سیب زمینی سرخ کرده) واقعا فقط کاذب هستند و نقشی در آکنه ندارند. با این حال، او می گوید که هورمونهای موجود در شیر می توانند به جوش های آکنه مرتبط باشند- بنابراین اگر به اکنه مبتلا هستید بستنی خوردن را ترک کنید و ببینید آیا جوش ها بهتر می شوند یا خیر.

 راز شماره 2 برای داشتن پوستی روشن: برنامه مرتبی داشته باشید.

 آیا بدون پاک کردن آرایش صورت به خواب می روید؟ این کار نادرستی است. برای روشن نگه داشتن پوستتان، شما احتیاج دارید که برنامه ای منظم برای محافظت از پوستتان داشته باشید. در اینجا یک برنامه ساده را به شما معرفی میکنیم که می توانید ان را به کار ببندید.

 راز شماره 3 برای داشتن پوستی روشن : پاک کردن صورت را به طور صحیح انجام بدهید.

 این اولین قدم در برنامه مراقبت از پوستتان است. مطمئنا دوست دارید آن را به درستی انجام بدهید. اما چگونه:

 گام اول: تمیز کننده درست و مناسب را پیدا کنید. به دنبال ماده ای باشید که خیلی خشن نباشد اما حاوی مواد ضد اکنه مثل اسید سالیسیک باشد.

 گام دوم: قبل از استفاده از تمیزکننده، از آب گرم( اما نه داغ) برای نمدار کردن صورتتان استفاده کنید.

 گام سوم: ماده تمیز کننده را روی پوست قرار بدهید و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیق ماساژ بدهید سپس با آب ولرم آن را بشویید.

 راز شماره 4 برای داشتن پوستی روشن: مرطوب کننده دوست شماست.

 اگر پوستتان چرب است احتمالا به فکر عدم استفاده از مرطوب کننده می افتید، اما این فکر درستی نیست. اگر پوستتان را خیلی خشک کنید این کار فقط سبب می شود که پوست شما روغن بیشتری ترشح کند که این به نوبه خود جوشهای بیشتری را درست می کند. فکر می کنید این وضع به کجا ختم می شود؟

 این چرخه را با استفاده از یک مرطوب کننده ملایم پس از شستشوی پوست، قطع کنید. اگر پوستتان خیلی زیاد چرب است، بر روی آن از یک ماده جذب کننده روغن استفاده کنید.

 راز شماره 5 برای داشتن پوستی روشن: به خود وقت کافی بدهید.

  والدورف می گوید : یک یا دو ماه طول می کشد تا نتایج واقعی برنامه مراقبت از پوست خود را ببینید، بنابراین این برنامه را باید هر چه زودتر شروع کنید. اگر در ابتدای کار پوست شما کمی بدتر به نظر آمد، ناامید و دلسرد نشوید، این وضعیت کاملا طبیعی است. فقط به این کار بچسبید و یک ماه برای آن زمان بگذارید. اگر پوستتان بهتر نشد آنگاه مواد مصرفی خودتان را عوض کنید و یا به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: سلامت  

[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:پوست و مو, ] [ 21:34 ] [ نرگس محمدامینی ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 313
بازدید کل : 43091
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools